logo voor blog magneet personal branding

Nieuwe magnetische huisstijl

Herken je dat: je onderneemt iets, het lukt en al snel is er meer nodig? Ik wel! En dat is precies de reden voor mijn nieuwe huisstijl.

Palet

Iedereen die mij kent, weet van mijn ambities en velen kennen ook mijn drive. Drie jaar geleden oriënteerde ik mij op het opzetten van een eigen bedrijf. Ik begon in mijn bedrijf Unique Kleur & Stijl met het geven van kleuradvies en kledingadvies. De huisstijl die ik had, paste daar goed bij. Maar mijn palet is veelkleuriger: mijn levens- en werkervaring, management-, coach-, en bedrijfskundige opleidingen zitten allemaal, als een grondige bodem in mijn rugzak.  Al snel kwam ik erachter dat mijn dienstenpalet verdieping vroeg. Opleidingen over imago, personal branding, (kleur)psychologie en herenstyling volgen. Dit alles zorgt ervoor dat een aanpassing aan doelgroep en huisstijl noodzakelijk is. Marco Ratsma, de expert in art en positionering, wist raad!

U = Unique

De bedrijfsnaam is gewijzigd in Unique Personal Branding. De combinatie van woord- en beeldmerk is Unique gevonden. Door de U in het Engels uit te spreken kom je bij you. En jij staat centraal, het gaat om jou. Unique zegt ook iets over mij, over mijn aanpak en het vertelt wat Personal Branding je oplevert. Jij bent Unique en dat straal je succesvol uit!

unique personal branding

Magneet

Ik vind het heerlijk om ambitieuze mannen en vrouwen te helpen hun zakelijke uitstraling op een zelfbewuste manier in te zetten. Op het moment dat jij je goed voelt over jezelf straal je dat uit. Een magneet heeft ook aantrekkingskracht: en dat is het resultaat van Personal Branding. Als jij vertrouwen uitstraalt, maak je de verbinding en komen de mensen als vanzelf naar je toe. Alles wordt dan ook een stuk gemakkelijker en gaat lukken. En dat is wat het woord succes betekent: het lukt!

De kernwoorden die ik art director Marco Ratsma van Visuele Verwennerij meegaf zijn: kleurrijk, zakelijk, krachtig, minimalistisch, aantrekkingskracht, recht en afgerond. Inmiddels is mijn nieuwe huisstijl een feit en ik ben er trots op.

Kleur en vorm

  • Blauw staat voor betrouwbaar, strategisch, zakelijk, ondernemend en intelligentie.
  • Magenta verwijst naar 150% inzet, helder, enthousiasme.
  • Het gele accent heeft als thema: laat zien wie je bent en wat je wilt.
  • Het thema van groen is: relaties zijn belangrijk.

Heel vindingrijk hoe Marco deze betekenis in het logo heeft verwerkt. Deze huisstijl straalt uit wie ik ben en wat ik doe.

In het nieuwe logo zie je de hapjes uit het woord Unique. Deze benadrukken nog eens extra dat het om jou gaat, om you. Dit zijn net de details die het persoonlijk maken. Ook bij mijn klanten maken details het verschil. Op het moment dat ik aan de slag ga met Personal Branding gaat het over de details. Ik inventariseer (onder andere) welke talenten en kwaliteiten je hebt. Hoe ziet je lifestyle eruit, waar sta je persoonlijke en zakelijk voor en waar ga je voor. Welke persoonlijkheid ben je en hoe kan jij dat alles zelfbewust inzetten voor een succesvolle uitstraling.

Personal Branding

Personal Branding zorgt ervoor dat je zelfvertrouwen groeit waardoor je kwaliteit van leven direct meer waarde krijgt. Doordat je vertrouwen uitstraalt gaan mensen zich met je identificeren waardoor het vertrouwen, dat nodig is om zowel zakelijk als privé succesvol te zijn, ontstaat. En dat gun ik iedereen!

In een volgend blog vertel ik meer inhoudelijk over Personal Branding.

Larinda Bok

www.uniquepersonalbranding.nl

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *