Personal Branding Covey in Kenia 1: Cirkel van invloed

Maart 2018 bezocht ik Kenia & Tanzania. Twee Oost Afrikaanse landen met verschillende culturen, gebruiken en een onvoorstelbaar verrassende natuur. Stephen Covey inspireerde mij met zijn 7 succesfactoren tot 7 Personal Brandingtips die ik refereer aan mijn reiservaringen in Kenia & Tanzania. Reis je mee?

7 succesfactoren

Covey heeft 7 succesfactoren die invloed hebben op je gedrag en daarmee impact op de relaties die je met andere mensen hebt.

Stap 1: Proactief handelen

Proactief handelen wordt omschreven als zelf verantwoordelijk zijn voor het maken van je eigen keuzes. Tip: Maak keuzes op basis van je principes en richt je op datgene waar je invloed op hebt.

Kazuri

Covey Kenia Personal BrandingPro-actief doet mij denken aan de Unique Kazuri Company in Kenia. Kazuri is in 1975 opgericht door de Afrikaanse vrouw, Lady Susan Wood. Zij realiseerde in haar achtertuin een werkplaatsje voor het maken van kralen van klei. Ze begon samen met 2 gehandicapte vrouwen. Echter, ze realiseerde zich al snel dat er veel meer vrouwen werk nodig hadden en zo werd Kazuri Beads opgericht. Kazuri produceert een uitgebreide collectie keramieken sieraden, die de wereldwijde mode-industrie weet te charmeren. Kazuri sieraden worden wereldwijd verkocht.

Het Kazuri hulpcentrum helpt alleenstaande vrouwen, die geen andere bron (echtgenoot of familie) van inkomen hebben. De vrouwen worden opgeleid en met deze kennis produceren ze prachtige, unieke kralen en sieraden. De vrouwen en hun directe familieleden krijgen gratis medische hulp/advies/voorlichting en medicijnen. De fabriek doet dienst als een ontmoetingsplaats voor al de vrouwen die er werken. Tijdens de rondleiding hoor ik het zachte geroezemoes van de 350 vrouwen stemmen.

Cirkel van invloed

De vrouwen zijn nauwgezet aan het werk, ik bekijk de ovens waar de Kazuri kralen in gebakken worden. Een pottenbakker draait van klei een prachtige vaas voor mij, wat een kunst en ambacht verstaat deze Keniaanse man.

Dit doet mij denken aan de eerste eigenschap die Covey beschrijft. Proactief handelen. De alleenstaande moeders die hier werken focussen zich hun cirkel van invloed. Zij kiezen ervoor, door bij Kazuri te werken, hun invloed op zaken die ze kunnen veranderen te vergroten.

Personal Branding

Covey pro-actief Kenia KazuriPersonal Branding begint met proactief handelen. Je bent je bewust dat jij ertoe doet. Dat je wilt groeien en jouw kwaliteiten zichtbaar wilt maken in je leven en persoonlijke uitstraling. Je bent je bewust dat Personal Branding een specialisme is en dat je hulp voor jouw Personal Brand kunt gebruiken. Je gaat actief op zoek naar een professionele Personal Brander die jou helpt om inzicht in je kwaliteiten te krijgen en de kernwaarden van je bedrijf helder weet te vertalen naar het door jou gewenste imago.

Jij bent proactief! Covey zou trots op je zijn. En ik niet minder.

Ambitieuze mensen waardeer ik door -alle kennis die ik over Personal Branding heb- te geven. Na de consulten heb ik nog regelmatig contact met mijn klanten. Ik blijf standby als je twijfelt, als je mooie dingen meemaakt, als het lastiger voor je is.

Het volgende blog beschrijft de tweede eigenschap van Covey: Doelstellingen bepalen. Ik neem je dan mee naar de bush  van Tanzania.

Meer weten? Neem contact op via deze link.

“Maak keuzes op basis van je principes, richt je op datgene waar je invloed op hebt”

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Het is mijn persoonlijke missie om ambitieuze mensen te helpen om op integere wijze inzicht te krijgen in hun kwaliteiten en eigenheid. Ik wil hen helpen te accepteren dat ze mogen zijn wie ze zijn, respect hebben voor zichzelf en vinden dat zij ertoe doen, zodat zij groeien en dit zichtbaar durven maken in hun leven en persoonlijke presentatie. Door mijn persoonlijke missie te leven ben ik mijn eigen merk wat heel vertrouwd voelt en enorme vrijheid geeft. Dit vraagt ook van mij pro-actief handelen. Hier schreef ik over in mijn vorige blog. […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *