400% betere prestaties bij bedrijven met een purpose unique personal branding

400% betere prestaties bij bedrijven met purpose

Hoe betrek je als directeur of leidinggevende jouw mensen bij jouw drive en hoe onderscheidt jouw organisatie zich positief van anderen? Alleen prijs- of productvoordeel is niet meer voldoende. Maar hoe maak je nu op een dusdanige manier impact zodat het ook daadwerkelijk resultaat oplevert? Dit artikel geeft antwoorden op deze vragen.

Authenticiteit

Het kan lastig zijn om binnen dezelfde branches boven het maaiveld uit te steken, dat vraagt lef en authenticiteit. En mensen hebben feilloos door wanneer je niet authentiek bent of wanneer de boodschap niet matcht met het product of de dienst die wordt aangeboden. Jezelf onderscheiden door je purpose zichtbaar in je branding te verwerken zorgt voor sympathie.

Onderzoek naar waarde van purpose

Millward Brown, een internationaal marketingbureau, concludeert in een onderzoek dat bedrijven met een purpose tot 400% beter presteren dan bedrijven zonder een hoger doel. Positionering vanuit purpose, grootse inzichten en een optimale beleving zijn belangrijke ingrediënten voor groei.

Geloofwaardigheid

Ondernemen en leidinggeven vanuit purpose draait om geloofwaardigheid. Het begrip purpose in het jaarplan zetten is één ding, maar de volgende stap is dit van directie tot de laagstgeschoolde medewerker waar te maken. Op het moment dat de purpose van je bedrijf in een brainstormsessie wordt bedacht maar niet met alle medewerkers wordt doorleefd, begint het tegen je te werken.

Ondernemen vanuit purpose

Omdat ik geloof in ondernemen vanuit purpose, zet ik mijn bedrijfsvoering vanuit mijn purpose in. Ik steek er tijd, geld en energie in om een verandering teweeg te brengen zonder dat ik hier zelf direct beter van word. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen zijn uniciteit in zijn persoonlijke uitstraling zichtbaar kan maken en daardoor maximaal bij kan dragen aan een betere wereld.

Mijn purpose

Het is mijn missie om ieder mens binnen en buiten organisaties te inspireren en te helpen zijn unieke kanten in zijn persoonlijke uitstraling zichtbaar te maken, zodat zij succesvoller zijn in hun privé- en zakelijke leven. Ik geloof er ook in dat ik hierin een voorbeeldfunctie heb. Om het zelfbewustzijn te verhogen deel ik belangeloos mijn kennis en mijn verhaal in tijdschriften, video’s en blogs. Ik bied concrete handvatten hoe je Personal branding toe kunt passen.

Personal Branding en purpose

Personal branding maakt je bewust van wie je bent en hoe anderen naar jou en je bedrijf kijken. Met Personal branding leer je hoe je jouw purpose in je imago kunt laten zien. Met nog meer trots, enthousiasme en plezier ga jij weerspiegelen wat je waard bent en worden je medewerkers jouw ambassadeurs.

Wat Personal Branding je oplevert

Personal branding zorgt voor inspiratie, focus en kracht. Personal branding verbindt mensen met elkaar waardoor de gunfactor vergroot. Deze maatschappelijke betekenis verrijkt tegelijkertijd het leven van mensen. Als je jouw organisatie naar een hoger doel brengt worden mensen geraakt door de purpose van je bedrijf. Ook waarderen medewerkers vanuit purpose gedreven leidinggevenden hoger.

Als mensen weten dat hun bestede geld naar een hoger en goed doel gaat, zijn zij bereid om meer te betalen. Een voorbeeld: we betalen met z’n allen, vanwege de impactvolle maatschappelijke betekenis van ‘slaafvrije’ chocolade, graag meer geld voor een Tony Chocolonelyreep.

Maatschappelijke meerwaarde van Unique Personal Branding

Ik zie voorbeelden van grote bedrijven die zich ‘ergens voor in te zetten.’ Zoals vastgoedconcerns die, naast hun corebusiness, in groene energie investeren. Ik werk in mijn bedrijf aan het zelfvertrouwen en branding van mensen binnen en buiten organisaties. Naast enkele bewust gekozen pro deo projecten sponsor ik Lucy, een 8-jarig meisje in Kenia. Van het sponsorgeld krijgt Lucy onderwijs, medische en psychosociale zorg en bescherming.

Wil jij ontdekken hoe je met personal branding jouw purpose in je persoonlijke uitstraling kunt laten zien? Hoe je met nog meer trots, enthousiasme en plezier uitdraagt wat je waard bent? Wil je jouw medewerkers als ambassadeurs laten fungeren? Regelmatig denk ik met directeuren mee in het aanscherpen van hun missie om deze in hun branding en teams zichtbaar te maken. Neem eens contact met mij op om door te praten over wat personal branding voor jou kan betekenen.

Larinda Bok

Tel: 06 14 35 45 80

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *